Albury & Melbourne - Reisverslag uit Sydney, Australië van Veroniek Maat - WaarBenJij.nu Albury & Melbourne - Reisverslag uit Sydney, Australië van Veroniek Maat - WaarBenJij.nu

Albury & Melbourne

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Veroniek

23 Februari 2008 | Australië, Sydney

Hier weer een berichtje! Ben naar Melbourne geweest, dus das wel de moeite waard! Maar ik zal bij het begin beginnen! Want ik ging die kant op omdat ik voor mijn scriptie interviews ging doen in Albury! Eerst werd er bij The Wilderness Society gevraagd of ik mee ging op forest camp.. nou zou ik dat niet zo heel vervelend vinden,maar er zou ook weer gedemonstreerd worden en trees gehugged.. dus toen had ik samen met mijn stagebegeleidster verzonnen dat ik in Albury interviews ging doen! Maartje ging mee en donderdag de 14e vertrokken we met een minibusje met de Wilderness crew naar Albury, het was echt gaaf om met de auto te gaan, want je ziet echt veel van het land! Hoe lang je kunt rijden zonder niets te zien dan bergen, bomen enz. en af en toe reden we door een paar dorpjes, waar we dan stopten om ff naar de wc te gaan en ff de benen te strekken!
Zo kwamen we ook door Gundagai, daar is een liedje over gemaakt 'Along the way to Gundagai'. We waren erg benieuwd naar de stop want een halfuur van te voren begonnen ze enthousiast te schreeuwen over 'The dog on the Tuckerbox'. Daar aangekomen bleek het een beeld ter grote van menneke pis te zijn. Wij waren natuurlijk wel nieuwsgierig geworden naar het bijzondere verhaal hierachter! Het verhaal ging over een boer die op zijn ossenkar door zijn land reed en op de ossen aan het schelden was, toen hij terug kwam bij zijn boerderij bleek zijn hond op zijn broodtrommel te hebben gepoept. Heel diepgaand dus! Hier is zo'n verhaal al heel wat, want australie is nog niet zo oud!
Na nog wat uurtjes rijden werden we eruit gezet in Albury en zijn we meteen op zoek gegaan naar het hotel! Hier sliepen we voor 40 dollar voor 2 personen voor 2 nachten! en we kregen nog een luxere kamer incl badkamer ook! die avond zijn we wat rond gaan lopen en hebben we pizza gegeten! De volgende dag zijn we vroeg naar het Tourism Information Centre gegaan om te vragen wat Maartje die dag kon doen en om te vragen hoe ik bij Wonga Wetlands kwam, waar ik een afspraak had! Het bleek verder dan gedacht en vervoer ging er niet heen en toen bood een werkneemster superaardig aan of ze ons misschien kon brengen! hoe aardig! we konden niet weigeren, want haar besluit stond al vast.. daar aangekomen heb ik die man geinterviewd en heeft hij ons nog in de wetlands een rondleiding gegeven in zijn jeep en ons vervolgens weer naar het information centre gebracht!! we hoefden er niet eens om te vragen! Daar weer aangekomen heb ik nog iemand geinterviewd en nog 10 kleine interviews gedaan met locals.. daarna ben ik naar Maartje gelopen die bij de Murray River lag te zonnen.. nog ff in de zon gelegen, gaan eten en 's avonds naar de plaatselijke pub! bij de eerste kwamen we er niet in op onze slippers, erg hilarisch in zo'n klein stadje! en toen werden we doorverwezen naar Paddy's wat nog groter bleek dan gedacht, buiten was het best groot. We hebben met wat locals zitten praten en gevraagd of ze ooit van 'The dog on the Tuckerbox'gehoord hadden.. niet dus! haha zo bekend was het!

Zaterdag zijn we met de trein naar Melbourne gegaan.. echt gaaf, Australie is mooi! Daar aangekomen zijn we meteen naar het hostel gegaan die we geboekt hadden, het Coffee Palace in St. Kilda! Spullen daar neergezet en meteen gaan rondwandelen in St. Kilda, en het is daar leuk!! Heel veel palmbomen, strand, terrasjes, winkeltjes! Eten gehaald en in het hostel gekookt in de keuken en daarna naar een bar geweest in een ander hostel.. na heel lang gezocht te hebben! was een gezellige avond, maar niets van de echte plaatselijke pubs ofzo gezien.. De volgende dag vroeg opgestaan en Melbourne ingegaan! We hebben heel veel gedaan die dag, we begonnen bij de Victoria Markets.. daar heb je heeeeeeel veel kraampjes met allemaal souvenirs enz. maar het was een beetje hetzelfde als Paddy's Market in Sydney dus we wilden snel weer verder de rest van de stad bekijken! We zijn wat rond gaan lopen in de winkelstraten en kwamen uit bij (zeggen ze) het grootste winkelcentrum van Australie! Het was ook echt groot en mooi! Daar hebben we wat dingetjes geshopt en daarna door gegaan naar de Neighbours winkel! Ons mam is daar al jaren fan van dus dat kon ik natuurlijk niet laten! Daar heb ik stiekem nog wat dingetjes gekocht (dat wist ze nog niet :P, nu wel!) na de Neighbours store zijn we met de gratis toeristentram gegaan en heb ik de hele rit om het centrum heen geslapen :) was een leuke rit dus! Na de tram zijn we naar The Eureka Tower gelopen, de hoogste toren/flat van Australie (297 meter) en de lift ging 6 meter per sec! Supermooi uitzicht! Hierna zijn we naar het Crown casino gegaan wat dat werd ons aangeraden.. was 5 min lopen dus we zijn ff gaan kijken en het was groot! mochten helaas geen foto's maken, maar we kwamen er door onze hoeven gezakt uit wat er was maar één uitgang :P Als laatste zijn we met de tram naar The Botanical Gardens gegaan naar het Tropfest! Erg gezellig, veel mensen, korte films! en nog een dj! Uitgeput maar blij gingen we weer met de tram naar het hostel.. wel grappig dat ze in Melbourne alles met de tram doen en in Sydney helemaal niet!
Terug in het hostel kregen we weer en luxere kamer want maartje haar bed was ineens bezet in de 8 persoonskamer! dus kregen we een double room!! Yeah!
De laatste dag zijn we in St. Kilda gebleven en hebben we daar op het strand gelegen en tussen de jelly fish gezwommen! iewh.. Om 5 uur gingen we met een busje naar Melbourne Airport en konden we om 7 uur vliegen ipv 9 uur! dus we waren om 10 uur weer in het stagehuis in Sydney!! :D

De volgende dag meteen weer aan de slag gegaan voor mijn scriptie en de interviews in Word gezet.. donderdag, vrijdag en zaterdag weer bij Loaf and Leaf gewerkt wat nog steeds leuk is! Kreeg vandaag (zaterdag) broodjes en fruitsalade mee omdat ze die niet meer gingen verkopen de volgende dag, dus dat is helemaal leuk!
Morgen ga ik met een meisje daarvan naar het Sydney Aquarium en 's avonds hebben een paar mensen van het huis een partyboat in Darling Harbour afgehuurd! Er zijn er een paar jarig en er gaan er een aantal weg en omdat we met zoveel mensen zijn kunnen ze dat regelen! erg gaaf! En maandag weer aan het werk!
De foto's van Albury en Melbourne staan weer op de site, klik op de link hieronder!
Kusjes, Veroniek

• 23 Februari 2008 - 13:50

Mam:

hè wat een lekker verhaal weer. je had al veel verteld op msn en skype, maar nu weet ik NOG MEER!!!!!! kadootjes????
    opa en oma hebben net ook je verhaal gelezen en je foto's gezien. vonden ze erg leuk! en.... met je op skype gekletst!!!! en je gezien! LIVE!!! dat was een verrassing.
    bye bye, dikke kus van je nieuwsgierige mam xxx

• 23 Februari 2008 - 14:44

Jacqueline:

he veroniek leuk om weer wat van je te lezen, ik heb nu toch wel een beetje spijt dat wel melbourne hebben over geslagen want dat grootste winkel centrum had wel toppie geweest maar mag niet klagen met wat ik allemaal gewinkelt heb, en dat je het winkeltje voor je moeder heb gevonden moeders ook weer blij, nou meid geniet er maar lekker van gr jacq

• 26 Februari 2008 - 10:43

Roro:

heeeéee sistaaa,
    nou volgens mij heb je dadelijk heel australie wel gezien :P en ik gok aan al je nieuwe kleren te zien dat je met een koffertje uhh flinke koffer extra thuis komtt. maar dat is natuurlijk heus niet erg ! :D Ik moest het nog laten weten, maar het was gister weer niet gelukt, helaas helaas het is wat allemaal.. ik ga weer stoppen, want zit op school en ze vinden dit nooit zo'n puik plan.. dagdag x

• 27 Februari 2008 - 20:47

J Van Der Windt:

Hoi Veroniek,
    Wat een verslag en wat een wederwaardigheden !Vandaag een kaartje van je ontvangen uit Melbourne met foto's van de stad, prachtig, bedankt !
    Fijn dat je interviews voor je scriptie
    hebt kunnen doen, dat geeft een prettig gevoel, naast al je uitjes.
    Veel plezier verder, groetjes van Tante Jopie.

• 03 Maart 2008 - 14:36

Nel:

hoi veroniek,
    wij zijn net terug van wintersport daarom lees ik nu pas je lange verhaal.
    jij zorgt wel dat je veel van Australie te zien krijgt zeg,je hebt groot gelijk je moet het nu waarnemen.Bedankt voor je kaart .Saskia Patricia Marcel en Haim hebben hem ook gezien.Veel plezier maar weer.Groetjes van Nel en Piet.

• 03 Maart 2008 - 15:53

Pat,Mars,Isabel,Zoë:

Ha Veroniek,

Ook wij vonden het leuk om bij thuiskomst (na onze wintersportvakantie) weer een lang verhaal van jouw belevenissen te kunnen lezen !! Enne, wij zijn nu ook lekker bruin, hoor. Al zal dat kleurtje van ons er wel weer af zijn, als jij thuis komt, haha.

Liefs xx Marcel, Patricia, Isabelle & Zoë

• 15 Maart 2008 - 20:54

Jacqueline:

he veroniek het is weer even stil bij jou heb je het te druk met het schrijven van je scriptie dat zal haast wel maar nog even door bijten het end is in zicht, en als je dat klaar heb dan kan je die lood zware rug zak af gooien en nog meer genieten , laat ons nog even mee genieten. ik zag laatst op journaal dat het in adelaide weer heerlijk warm was maar ze smachten naar regen nou dat hebben wij hier genoeg, geniet meid voor dat je het weet is het voorbij, het lijkt voor mij ook alweer zo'n tijd geleden maar als ik dan naar de foto's kijk dan geniet ik ook weer. gr jacq

• 17 Maart 2008 - 08:56

Patricia:

Hoi Veroniek,

Marcel en ik hebben zaterdag de foto's van Jaqueline & Gilles gezien van Australië. Ziet er allemaal erg mooi uit !! Geniet er nog maar ff lekker van... want voor je het weet zijn de 6 maanden al weer om, he.
    Wij hopen snel weer iets van je te horen/lezen !!!!!!!!!

Liefs xx van ons.

Verslag uit: Australië, Sydney