CELEBRATE! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Veroniek Maat - WaarBenJij.nu CELEBRATE! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Veroniek Maat - WaarBenJij.nu

CELEBRATE!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Veroniek

17 Maart 2008 | Australië, Sydney

Dat heb ik de afgelopen weken onder andere gedaan!
Vooral veel gewerkt, 6 dagen per week en daarnaast een hoop leuke dingen!
Veel barbies, veel strand (de zon blijft eindelijk schijnen!) en er zijn alweer een paar feestdagen voorbij gekomen! Waar wij natuurlijk van mee genieten, want we zijn maar één keer in Sydney! De eerste was 1 maart, Mardi Gras. Dit is het grootste homofestival in de wereld en het was gaaf om een keer mee te maken… het enige wat het voor ons eigenlijk inhield was een parade van 8 tot de late uurtjes.. Om 4 uur zijn we met z’n allen naar Oxford street gegaan en hebben daar in de zon zitten wachten tot het feest begon! Na wat drankjes, paar jongens in het huis die even de held uit hingen en in hun boxershort over de straat renden en een lange rij voor de wc (er is maar 1 wc en we moeten met z’n 1,2,10,20,40,80!) begon de parade dan eindelijk! Het was het wachten waard want zulke maffe dingen zie je niet vaak… Vooral een hoop foute mensen, leuke muziek en natuurlijk weer vuurwerk! (4e keer sinds ik in Australië ben!).

Verder gewerkt die week en nog een interview gedaan voor m’n scriptie die al aardig begint op te schieten! Nog een barbie gehad om onze huisbaas even in het zonnetje te zetten en toen weer een feestdag! Dit keer (gisteren) was het St. Patricksday… Dit is een Ierse feestdag… de reden voor het feest weten veel Ieren zelf ook niet maar het heeft iets met een man te maken die slangen uit Ierland verjoeg… De feestdag wordt hier gevierd omdat er hier erg veel Ieren wonen en dat was gisteren te zien! Iedereen had groene kleren aan en wij deden natuurlijk ook weer mee, en onze huisgenoot de Nederlandse Ier (Stephen) was helemaal in zijn element! Was een leuk dagje, lekker hangen in Hyde Park en blijkbaar kunnen die Ieren nog leuke muziek maken ook! Vooral de coverband van U2 was net echt…

Veel valt er over de afgelopen weken niet veel te vertellen, behalve dat ik veel aan het zwemmen ben bij Bronte beach, daar is een gratis buitenzwembad en vorige week zijn we met stuk of 10 man naar Greenwood Hotel geweest in North Sydney. Is een leuke club waar je buiten kunt zitten en waar een dj buiten staat, leuk avondje gehad en leuke foto’s! die komen volgende week, want die heeft Maartje en die is vandaag vertrokken op een roadtrip naar Melbourne!

Wat me tot het volgende nieuwtje brengt! Donderdag ga ik met een aantal (Janneke, Sanne, Nienke, Frank en herrieschopper Vincent) een roadtrip maken langs de kust van NSW naar beneden! De weg loopt langs de kust en we komen langs supermooie dingen, nationale parken, rainforests, witte stranden enz! We hebben 2 campers voor 3 personen gehuurd, dus we hebben verder niet veel kosten… We gaan deze donderdag tot en met volgende week dinsdag dus ff lekker er tussen uit!

Morgen ga ik me vlucht boeken naar Alice Springs, want in mei ga ik met Sanne en tour doen van Alice Springs naar Darwin… een deel van me reis in mei!

Foto’s volgen snel!

Hugs, Veroniek

Pictures

• 17 Maart 2008 - 12:18

Sanne Roomie!:

haha jaja verootje,
    nog 2 daagjes werken en dan gaan we die road heel hard hitten!!
    Zie je later!

• 17 Maart 2008 - 15:57

Mam:

nou ik snap het weer allemaal hoor.
    ik wens je hele leuke dagen toe met janneke,sanne, nienke,frank en die herrieschopper!
    and....keep your eyes on the road!!!
    knuffel van je mam

• 17 Maart 2008 - 17:38

Nel:

hoi Veroniek,
    Wat beleef jij leuke dingen zeg.
    Volgens mij verveel je je geen minuut.
    Het weer bij jou is ook stukken beter als bij ons.
    IK gun het je van harte.
    We wensen je veel plezier tijdens de roadtrip en voorzichtig zijn hoor.
    Kus en groetjes van Nel en Piet.

• 17 Maart 2008 - 20:55

Papa Gerard:

veel plezier
    heb route bekeken op visitnsw.com.
    heel mooie plaatjes
    hugs xxx pap

• 17 Maart 2008 - 22:40

Jacqueline:

Nou veroniek zo te lezen geniet je er echt van wat je gelijk heb, als je terug in oss bent moet jij zeker afkicken van al dat moois en al die ruimte en zeker geen buiten zwembad met die temp. maar blij ook voor jou dat je scriptie op schiet nou veel plezier en maak veel foto's dan kunnen wij daar ook van genieten gr jacq

• 18 Maart 2008 - 09:00

Patricia :

Wij zijn weer helemaal op de hoogte !!!
    Veel plezier met alles wat je nog mee gaat maken en succes met het afronden van je scriptie.

Liefs: Marcel, Patries, Isabelle & Zoë

• 20 Maart 2008 - 20:34

J.van.der.windt:

Hoi Veroniek,
    Wat een verhalen allemaal en die spelen zich af helemaal in Australie!
    Fijn, dat je scriptie al aardig opschiet !
    Veel plezier op je campertocht,groetjes van Tante Jopie.

• 21 Maart 2008 - 12:30

Mam:

je bent nu 2 dagen on route met de camper en ik hoor goede berichten via sms. het is leuk en mooi allemaal. ik dacht, ik zet het even op je site, zodat familie en vrienden het ook weten.

• 27 Maart 2008 - 07:19

Jenn:

yooo vero!! omdat je t zo lief vroeg laat ik ff een berichtje achter! vette roadtrip hebbe wij gemaakt moeten we weer een nieuw verhaal typen! is dit lang genoeg??

byeeee!

• 29 Maart 2008 - 10:19

Mam:

nee jenn en vero, dit verhaaltje is niet!!! lang genoeg!! hahaha
    leuk hè, moeder op de site?! het lukt jullie vast wel om weer een geweldig verhaal te schrijven op jullie site. SUCCES ermee......

Verslag uit: Australië, Sydney

Bachelor scriptie The Wilderness Society, Sydney