Vero goes Outback! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Veroniek Maat - WaarBenJij.nu Vero goes Outback! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Veroniek Maat - WaarBenJij.nu

Vero goes Outback!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Veroniek

02 Mei 2008 | Australië, Sydney

Yesssssssssssssss! Ben klaar met m’n scriptie en werken! Ik heb vandaag de laatste dag bij Loaf & Leaf gewerkt en gisteren heb ik mijn scriptie opgestuurd naar school! =) Woensdag was mijn laatste dag bij The Wilderness Society en we zijn ’s middags gaan eten bij een chinees restaurantje waar ik ondertussen al 5 keer had gegeten, sinds ik bij hun werkte. Was gezellig en heb nog een kaart en een kangaroo gekregen!

Zondag vertrek ik naar Alice Springs met me roomie om daar een tour te doen naar Darwin, incl. Uluru, Kings Canyon, kameel rijden, kanoën, Devils Marbles en nog meer!! Daarna gaat Sanne terug naar Sydney en vlieg ik naar Cairns om daar eerst een paar nachtjes te slapen en dan naar Cape Tribulation te gaan, een paar uurtjes boven Cairns! Daar grenzen het regenwoud en Great Barrier Reef aan elkaar en kun je hele gave dingen doen! Daarna terug naar Cairns en dan met de bus richting Sydney. Die bus rijdt langs alle hotspots waar je dan uit kunt stappen en net zo lang kunt blijven als je zelf wilt. Die bus stopt 4 keer per dag op iedere plek, want er rijden er heel veel. Ik koop dan een pas die 40 dagen geldig is.
Ben zowiezo van plan naar the Whitsundays te gaan en misschien naar Fraser Island! Ik ben denk eind mei terug in Sydney en dan vlieg ik 5 juni terug naar The Netherlands! Dat was even een update van wat ik de komende maand ga doen!

De afgelopen weken heb ik ook niet stil gezeten! Ik heb vooral hard gewerkt aan mijn scriptie en bij mijn bijbaantje gewerkt. Tussendoor natuurlijk veeeel leuke dingen gedaan! Realiseerde me ineens dat mijn tijd in Sydney bijna voorbij was en er toch nog wel veel was wat ik niet had gedaan. Als ik terug kijk in mn agenda ben ik vooral veel op stap geweest, maar ik heb ook best veel ‘culturele’ dingen gedaan! Twee weken geleden ben ik naar Imax geweest, naar een 3D film van U2 was het supergaaf was, ondanks dat ik al snel lag te pitten. :) Ik schrok gelukkig om de 3 sec wakker waardoor ik er toch nog wel wat van gezien heb! Die dag erna ben ik met mn andere roomie naar Bondi gegaan, om dat even op de film vast te leggen en ff iets te drinken. Afgelopen weekend zijn we vrijdag naar Watsons Bay geweest, erg mooi! Zaterdag zijn we naar het Olympic Park geweest, waar we in het wedstrijdbad hebben gezwommen in baan 4, waar Pieter H. en Inge d. B hun medaille hebben gewonnen! Jaja erg indrukwekkend! ’s Avonds ben ik met een paar huisgenootjes naar Starcity gegaan, het casino van Sydney! Ik heb heel interessant mee gekeken =) daarna nog even naar The 3 Wise Monkeys geweest, een grote pub die we laatst ontdekt hadden. De volgende dag misschien wel voor de laatste keer naar Bondi geweest =( ook omdat het hier nu best koud is! Deze week dus me scriptie afgemaakt en laatste daagjes gewerkt! Om dat te vieren zijn we gisteren met Maartje, Sanne, Janneke en Mieke bij de Blackbird champagne wezen drinken van Sanne dr BBX dollars... die ze alleen daar uit kon geven. Het was niet alleen om dat van mij te vieren maar ook van die andere meiden natuurlijk, want voor hun zit het er ook zo’n beetje op! Morgen hebben we waarschijnlijk ons laatste StageHouse feestje en zondag ochtend vliegen we naar Alice Springs! Owja en Queensday hebben we natuurlijk ook niet overgeslagen! Dat hebben we woensdagavond bij andere Nederlandse mensen thuis gevierd!

Zo, dat was het voor de komende weken even, hoe mijn reis was horen jullie in NL!

Dikke kus

Foto's!

• 02 Mei 2008 - 09:26

Rowan:

Jaja het zit er alweer bijna op! Maar je gaat eerst nog 'eventjes' van alles ondernemen ;) hahaha groot gelijk hoor, alleen wel oppassen :D! Ojooooi niet zenuwachtig een beetje ? doeeeii x

• 02 Mei 2008 - 11:44

Tina:

Goed dat je nog ff een toeristische toer doet op het laatst, wel heel goed op jezelf passen he, sprak de bezorgde moeder in mij! Fijn dat je alweer bijna thuis komt, we missen je sprankelende persoonlijkheid!

dikke kus, osse bossen

• 02 Mei 2008 - 18:07

Jacqueline:

Nou veroniek, dat is allemaal super wat je gedaan heb en wat je nog allemaal gaat doen meid super, en ik ben blij dat je er zo van geniet, en maak maar veel foto, want de great barrier reef daar wilde gilles ook graag naar toe maar dat doen we de volgnde keer, dus maak hem maar gek met foto's. Meid geniet nog maar even want voor dat je het weet is dat ook weer voorbij. gr en dikke kus jacq and de rest of de family.

• 02 Mei 2008 - 21:05

Mark:

Fijn dat je klaar bent met je scriptie! Dan kun je eindelijk vakantie houden.... Dat ze het op school met een dikke voldoende mogen beoordelen!

• 04 Mei 2008 - 11:46

Nel:

gefeliciteerd
    je scriptie is af.
    goed gedaan hoor.
    nu kan je nog lekker een welverdiende vakantie gaan houden.
    we wensen je heel veel plezier met je reis door Australie.
    de laatste loodjes,maar wel de leukste waarschijnlijk.
    groetjes en een kus van Nel en Piet.

• 04 Mei 2008 - 18:19

Patries:

Scriptie af... dus nu kan het echte genieten gaan beginnen !! (alsof je dat nog niet deed ;) haha.

Veel plezier nog deze laatste maand.

Liefs xx Marcel, Patricia, Isabelle & Zoë

• 05 Mei 2008 - 16:00

Mam:

ik heb even op je reisrooster van deze week bekeken.... je hebt als het goed is vandaag kameel gereden en in de buurt van de Uluru (Ayers Rock) lig je nu te slapen onder een fantastische sterrenhemel!!
    er staat: and as the night grows darker, curl up in your swag( aussie bedroll) under millions of stars.
    xxxxmam

• 05 Mei 2008 - 16:06

Saskia:

Fijn hoor, dat je nu helemaal klaar bent. Geniet van de laatste weekjes in Australie en tot gauw.

Groetjes Haim, Saskia, Linsey en Nicky

• 05 Mei 2008 - 19:15

Mariska:

Ha Vero, Heel wat anders dan een weekje met Stef bij de familie Nijholt in Italië in een tentje. Fijn dat je scriptie af is en uit je verhalen te lezen heb je het ontzettend naar je zin. Geniet nog maar van je laatste maand Down Under. We zullen vast wel eens alle foto's en verhalen live van jou horen.

Doei doei, dubbeldoei
    Tonny, Mariska en Dylan

• 05 Mei 2008 - 19:39

Jvander Windt-M:

Wat fijn dat je scriptie af is, nu nog even de kans waarnemen om nog meer van
    Australie te zien, geweldig !Geniet ze.
    Groetjes van tante Jopie.

• 05 Mei 2008 - 20:35

Mam:

net een smsje gehad van veroniek. pfff altijd fijn.... ze schrijft:
    vroeg opgestaan om naar de zonsopgang te kijken bij de Uluru.

• 06 Mei 2008 - 11:41

Stefanie En De Rest:

Heey lieve Vero! Poeeh wat maak jij toch een reis zeg! Ik ben helemaal trots op je dat je dat allemaal zo durft te ondernemen! Ik ben superbenieuwd naar alle fotos, films en verhalen!!! Ik kijk uit naar begin juni! :D Dan begint het gewone leventje in Nederland weer, waar niet zoveel moois te zien is als in Australie, maar waar je wel lekker veel kan gaan stappen met ons! :D
    Dikke kus en liefs Steef en Mel, en ook van Leon en Mariska!

• 13 Mei 2008 - 20:19

Mam:

veroniek heeft sanne ( met wie ze haar tour van alice springs naar darwin heeft gedaan) uitgezwaaid.
    ze reist nu alleen verder als "backpacker"
    op het moment is ze al in cairns ( daar is ze naar toe gevlogen) en heeft het goed naar haar zin.
    in haar laatste sms schrijft ze dat ze al weer een volgende tour heeft geboekt.
    maar welke dat is dat weet ik ook niet :)

• 17 Mei 2008 - 13:52

nou, ik weet het hoor!
    ze is in een rainforrest geweest, een wildlifepark en ze heeft gesnorkeld bij the great barriere reaf
    super enthousiast was ze toen ze belde!

• 18 Mei 2008 - 14:39

Opa & Oma V.d. Windt:

Hoi Veroniek,

We hebben weer (bij Piet en Nel)gelezen wat je allemaal gedaan hebt. We zijn heeeeeeeeeel trots op je! En we zien je wel weer als je terug in Nederland bent. (na onze vakantie)

Kusjes: Opa en oma xx

• 21 Mei 2008 - 16:16

Nel:

aunty Nel heeft vandaag 21 mei jou kaart ontvangen.
    Dankje Veroniek,leuk dat je er aan gedacht hebt.
    Gelukkig was het geen gevaarlijke krokodil die je gezien hebt.
    Nog twee weken te gaan meid,maak er nog even wat van.
    Groetjes en liefs van Nel en Piet.Doei.

• 28 Mei 2008 - 11:15

Inger:

He Girl,

super leuke tijd daar gehad niet.. nog een weekje en dan ben je alweer terug in nederland.. nou ik kom zekers een keertje langs en dan wil ik al je verhalen horen oké..

kussies hier uit alphen...

• 28 Mei 2008 - 20:36

Maartje:

Hoii Roomie!
    Zie jij wat ik zie? Ze hebben dus waarbenjij.nu helemaal gepimpt! Vet hip! Of ligt het aan mij? Hmm.. Hoe is het met je? Hoe bevalt het reizen? Ik heb net ook al een krabbel achter gelaten dus moet hier even weer iets nieuws orgineels gaan bedenken :D
    Ja goed, alles gaat hier goed in Nederland. Ik heb iedereen al mn foto boek laten zien (of ze nu willen of niet, ze zullen kijken haha :D) maar iedereen vind hem heel mooi! (Moeten ze natuurlijk ook wel zeggen!) Kom je hem ook snel bekijken? Kom ik ook naar jou foto's kijken! :D
    Tot snel in Nederland!
    Groetjes aan de rest!
    Kus

• 31 Mei 2008 - 10:26

Mam:

veroniek is weer in sydney!
    ze komt vrijdag 6 juni thuis. ze landt op schiphol rond half 7 s'morgens.
    mam is blij!!!

• 06 Juni 2008 - 09:39