Roadtrippen, daar zitten wij op! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Veroniek Maat - WaarBenJij.nu Roadtrippen, daar zitten wij op! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Veroniek Maat - WaarBenJij.nu

Roadtrippen, daar zitten wij op!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Veroniek

31 Maart 2008 | Australië, Sydney

20 maart 2008, Sanne, Janneke, Nienke en Vero op pad met 2 campervans! Waarin in allebei nog een plekje was voor Vincent en Frank die een dagje later kwamen. Na 2 uur op onze campers gewacht te hebben kregen we dan eindelijk toestemming om ze mee de weg op te nemen! Sanne en ik in de ene, Jenn en Nienke in de ander… en ik mocht de weg wijzen! Het eerste doel was Canberra, via Goulburn zijn we daar met een leuk achtergrond muziekje (Baywatch tune, Red Hot Chili Peppers e.a.) heen gecrosst via toeristische weggetjes waar we al snel door de politie aangesproken werden =) gelukkig vroeg hij zich alleen af of we wel wisten waar we heen gingen, ja, dat wisten we, we stonden alleen ff op onze mates te wachten! In Goulburn zijn we boven op een berg naar een War Memorial gaan kijken, waar we snel weer zijn weg gerend toen het begon te waaien en regenen… toen rustig verdwaald geraakt in Goulburn en verder gereden naar Canberra. Onze verwachtingen waren niet echt hoog vanwege alle positieve ‘ahum’ verhalen van onze huisgenoten. Het is dan wel de hoofdstad van Australie maar veel valt er niet te beleven. Dit bleek wel waar te zijn, vooral op Goede Vrijdag (dag na aankomst)! Die nacht hebben we, ondanks mijn geweldige kaartlezen, geslapen op de Black Mountain in Canberra. Dit is een berg… haha meer valt er ook niet over te vertellen. Wel hadden we toen we ’s ochtends wakker werden een mooi uitzicht op Canberra en gezelschap van wat gekleurde parkieten.

Die dag, Goede Vrijdag dus, zijn we naar het National Australia Museum geweest.. dit is het enige wat open én gratis was.. en het was nog best de moeite waard! Heel de geschiedenis van Australia kwam voorbij, best interessant, ook hadden ze een roze caravan, die stond mij wel aan! De volgende missie was Cooma, via wat omwegen; uitkijkpunt en mooie watervallen, kwamen we er uiteindelijk aan.. Daar vonden we Vincent en Frank in de plaatselijke pub en zijn we op zoek gegaan naar een slaapplaats.. na wat discussies over of we wel of niet op een camping gingen kamperen hadden we besloten ergens in een zijweggetje de campers te parkeren.. klinkt eng (vond ik ’s avonds ook) maar ’s ochtends bleek het niet zo te zijn =) Langs allebei de kanten reden ook auto’s dus het was niet afgelegen ofzo…

Om de roadtrip voort te zetten gingen we die ochtend (bijna alweer middag) even langs bij de Tourism Information in Cooma, wat zich trouwens in de Snowy Mountains bevond (geen sneeuw te bekennen! 150 km verderop lag soms sneeuw volgens de locals, overal skies te huur!). Terwijl we daarnaar binnen lopen zie ik ineens een bekend gezicht voorbij flitsen, ook zag ik wat mensen nieuwsgierig kijken… wie bleek het te zijn!!! De Minister President van Australië! Ik dacht eerst nog dat het van NSW was, maar dat was dus een vergissing.. Frankie en ik erachter aan en we hebben een foto bemachtigd!!

Na toch maar ff binnen te zijn gelopen hebben we na wat flinke discussies besloten op te splitsen. Jenn, Nienke en Frankie gingen naar grotten en Sanne, Vince en ik gingen watervallen zoeken. Al snel reden we niet meer op de normale weg maar offroad (dus over zandpadjes) best leuk! Maar na 40 km zonder een waterval te vinden hadden we het wel een beetje gehad en kwamen we gelukkig (na mijn goede wegwijzen) weer op de goede weg uit. Een uurtje later vonden we, na een hele berg beklommen te hebben met onze camper, toch eindelijk een waterval! Daar hebben we wat rond geklauterd en vincent zijn slipper uit het water gevist...

Droog en wel reden we verder naar Bega (daar wordt Bega kaas gemaakt, erg beroemd hier) daar viel niet veel te beleven en we zijn maar door gereden naar Tathra wat aan de zee ligt. Daar bleek het niet zo makkelijk te zijn een onbetaalbare verblijfplaats te vinden en zijn we op de camping gaan staan. Dat was ook wel makkelijk want we konden de anderen niet meer bereiken, hebben we maar voicemails ingesproken en nog gewacht aan het begin van het dorp met een biertje erbij. Om 11 besloten we maar terug te gaan naar de camping en te gaan slapen… om 1 uur kwamen ze een keer aankakken en konden we rustig gaan slapen. Nouja dat dachten we want frank kreeg ’s nachts een nachtmerrie en begon blijkbaar help te roepen.. hij lag bovenin de camper en had gedroomd dat er een kermis attractie op hm viel… Nienke en Janneke hebben blijkbaar nog lopen schreeuwen dat ie op moest houden maar ik was diep in slaap en zei tegen Sanne, (die vroeg of we de camper niet op slot moesten doen, die dacht dat er echt iets was), we staan op de camping!

Volgende ochtend paaseieren verstopt, die we zelf overal terug vonden en opaten, want van het zoeken was niet meer gekomen en daarna zijn we op zoek gegaan naar een ontbijtplek. Die vonden bij een mooi strand, daar lekker eieren gebakken.

Na dit relaxte ochtendje dachten we een leuke berg te gaan beklimmen en een oud goudmijn dorp te bezoeken. Het goudmijn dorpje, genaamd Tilba Tilba hebben we bereikt, ondanks mijn rijvaardigheden en het was er volgens hun geheimzinning! Hekserij volgens hun.. ik vond het wel leuk en heb nog eens een stukje gefilmd! Daarna zijn we naar een berg in Tilba Tilba gereden en hebben we een poging gedaan te hiken. Al snel haakte de meeste af. Het regenwoud zou dik 1,5 uur lopen zijn, dus die zochten we wel ergens anders!

Hierna hebben we weer een plek gezocht om te slapen, dit keer vonden we deze aan Broule Beach. Recht naast de zee dus! Het was niet helemaal legaal, maar het was Pasen die wie zou ons komen zoeken! Niets aan de hand dus en de volgende ochtend weer verder gereden na een ochtend surf! Die dag zijn we de Hanging Mountain opgereden om een picknick tafel te zoeken voor ons ontbijt… na een uur de berg op klimmen met onze campers over zandwegen, langs ravijnen en over stenen bereikten we het bordje waarop stond Look out Point Hanging Mountain! Maar de picknicktafel was ver te bekennen!! Dus weer lekker staand gegeten en weer naar beneden gereden. het was wel de moeite waard want het was een gaaf regenwoud! En we hadden supermooi uitzicht op andere bergen, die net zo hoog waren als ons!

Hierna zijn we via Narooma naar Jervis Bay gereden. Dit zou het witste strand van Australie zijn. Daar aangekomen meteen naar het strand gerend en was inderdaad super mooi!! Wit strand, niemand te bekennen, heldere zee! Helaas begon het te regenen en werd het snel donker.. we hebben onder een afdak vlak bij een barbie gehouden zonder licht, behalve dat van de bbq.. was koud en zijn na een uurtje met zn alle in de camper gaan liggen met een wijntje/biertje erbij. Lekker gekletst en niet te laat gaan slapen!

De volgende dag werd ik wakker en scheen de zon!! Meteen naar het strand gelopen en met Sanne een ochtendduik genomen! Dat is pas echt relaxt wakker worden!! Helaas was het de laatste dag en hadden we nog een vol programma, dus zijn we weer in de campers gesprongen en verder gereden… We zijn naar Kiama gereden, waar een blowhole was, die het niet deed. Is een gat in rotsen waar water uit spuit als er golven tegen aan komen, maar de wind stond verkeerd dus we kregen alleen een paar druppels te zien! Daarna op zoek gegaan naar de Grand Pacific Highway, na de andere weer verloren te zijn en nog een Boedistische tempel bezocht te hebben zijn we op die weg beland en hebben we mooie plaatjes gezien! De weg liep langs de kust en door een nationaal park dus waren supermooie uitzichten! We hebben de roadtrip afgesloten met een domino’s pizza en bijna onbeschadigde campers! Die pizza hadden we verdiend!

Om die week nog even goed af te sluiten hadden we zaterdag weer een StageHouse party. Dit feest was hier in het huis en het thema was 80ties/90ties! Iedereen verscheen met z’n felste en foutste kleren de muziek was top, dus was een goei feestje!

Zondag op Bondi Beach gelegen en vandaag is het echte werk weer begonnen, want eind april moet mn scriptie af! No worries..

Klik weer op de link voor de foto’s!

Roadtrip

StageHouse

Kusjes, Veroniek

• 31 Maart 2008 - 15:31

Je Zusje!:

Hoooooooooooooi!
    Je zal nu eindelijk wel een x liggen te pitten na je lange verhaal getypt te hebben.. Ik vond het erg grappig om te lezen xD A la Veroniek! die gewoon in dr slaap gaat liggen praten dat het allemaal wel goed zit :P.. Aardig actief geweest zo te lezen en heel wat koele foto's! Was 't een beetje te doen dat rijden in the bush bush? Volgens mij hebben jullie niets geklagen gehad, met een paar buitjes :) Enne met de minister op de foto is natuurlijk harstikke de bom! hahaha

Dagdag tot over bijna 2 maandjes!
    xx

• 31 Maart 2008 - 16:02

Dieke:

geweldige fotos!!!

• 31 Maart 2008 - 16:07

Tina:

Wauw, nou heb je het toch wel helemaal goed voorelkaar! Op de foto met een celeb! Dat opent deuren, zorgt voor een hoop publicity!
    Ongelooflijk, wat maak je een hoop mee, en je moeder maar vertellen, mijn oren zijn roodgloeiend ;D!
    De groeten van de Bossen

• 31 Maart 2008 - 16:36

Van Veentjes:

Jeetje, wat een verhaal weer zeg !!!

Tja, en dat je nu nog even hard moet werken om eind april je scriptie af te krijgen... dat moet kunnen na deze roadtrip lijkt ons. Je hebt je ontspanning en avontuur wel weer ff gehad, toch?! Succes met je scriptie!

Veel liefs xx
    Marcel, Patricia, Isabelle & Zoë

• 31 Maart 2008 - 19:24

Mam:

hallo hallo!!
    wat een verhalen zeg. ik had al het een en ander van je gehoord, maar hier kwam ik nog meer te weten! ook wel enge dingen!!!!!!!!! verlaten weggetjes, illegaal kamperen, hekserij, afgronden, verdwalen....... ik geloof dat het maar goed is dat ik alles achteraf hoor :p
    jullie zijn echte kanjers! alles prima geregeld en samen uit, samen thuis.
    dikke knuffel xxxx

• 31 Maart 2008 - 22:08

Je Roomie!:

Hai Vero! Wat een vet verhaaltje toch! :D Toch echt grappig dat Maarten en ik helemaal jullie zelfde trip hebben gedaan :D Heej had je al gezien dat het zonnetje buitenschijnt, zullen we vandaag naar het strand gaan ;)
    Nee hoor grapje! Moeten natuurlijk gewoon werken op deze doordeweekse dinsdag.. :S
    Kus Maartje

• 31 Maart 2008 - 22:37

Jenn:

veroo!!!
    shit jouw verhaaltje is veel uitgebreider.. allemaal weer dingen die ik vergeten was!
    Maar het was een vette trip:D!

werkse..

See ya!!

• 01 April 2008 - 15:22

Mark:

Hoi Veroniek,

Ik vind het erg gaaf om toch nog zoveel van downunder mee te maken, zonder dat ik er ooit 1 stap heb gezet. De moeite die je erin steekt om een verhaal te schrijven, elke keer weer, waardeer ik enorm. Ga zo door!
    De foto's van de ochtendmist/ nevel boven een bospad zijn prachtig.

Nog een fijne tijd,
    Mark

• 01 April 2008 - 16:51

Nel En Piet:

Hoi Veroniek,
    Jij weet wel verhalen te vertellen zeg.
    Jullie slaan geen stukje over van Australie.
    Groot gelijk.je moet het er nu van nemen.
    Hartstikke fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Heel veel plezier maar weer en succes met je scriptie.
    Kus van ons allebei.

• 02 April 2008 - 19:32

J Van Der Windt:

Hoi Veroniek,
    Een heel boekwerk, die verhalen van jou.
    Ideaal om later nog eens na te lezen !
    Sterkte met je scriptie die eind april af moet zijn !Een goede tijd verder en de groetjes van Tante Jopie.

• 05 April 2008 - 20:27

Rowan:

Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. ik kom wel even naar je toegereden (H)
    hahah

• 06 April 2008 - 17:40

Marc:

Hey Veroniekskuh,

Super bedankt voor je leuke mail. Erg leuk om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt:D Het spijt me dat ik je zo onder druk heb gezet om een foto van het wonderbaarlijke mooie t-shirt te maken, maar ik wist natuurlijk niet dat ie aan the wall of fame hing. (dat is een enorme eer:D) Ik ben erg benieuwd naar alle foto's en filmpjes die je gemaakt hebt, want volgens mij zijn ze echt bad-ass:)Je reis naar de hoofdstad van Australië heb je erg mooi beschreven en ik ben benieuwd naar je volgende reis....waar gaat de reis eigenlijk heen?
    Je kunt helaas niet bij dance without pants party 2 zijn, maar ik weet zeker dat speciaal voor jou er een deel 3 komt en je hebt sowieso een after-australië-trip-party tegoed als je in het altijd mooie Nederland terug bent:D

Heel veel succes met je scriptie en salades bouwen:P

Kus Marc

• 06 April 2008 - 18:28

Mam Van Veroniek:

wat een leuke en aardige reaktie heb je geschreven, marc!!!!!
    ik weet zeker dat veroniek het ook leuk vindt
    HET WERD TIJD!!!!!! hahahaha

• 06 April 2008 - 18:37

Patricia:

Natuurlijk reageren we altijd !! Jij neemt tenslotte ook de moeite om ons op de hoogte te houden... ;)

Gelukkig heb je ons kaartje nu sneller gekregen dan het kerstkaartje.

Veel liefs xx (ook van Marcel, Isabelle & Zoë)

• 13 April 2008 - 18:58

Saskia:

Hoi Veroniek,

Zo eindelijk weer eens even de tijd genomen om je verhalen te lezen en je foto's te bekijken.
    Helemaal te gek wat jij allemaal mee maakt daar.Zo leuk om te zien dat jij het zo naar je zin heb want je zit zo ver weg.
    Tot je volgende berichtje.

Groetjes van
    Haim, Saskia, Linsey en Nicy

• 14 April 2008 - 19:41

Mam:

YES YES YES!!!!!!!!
    je mag gewoon in je eigen kamer blijven in het stagehuis. goed gedaan hoor! en ook veel leuker voor sanne!!! jij bent toch een heel gezellige roomie!! xxx

Verslag uit: Australië, Sydney

Bachelor scriptie The Wilderness Society, Sydney