Back in town! - Reisverslag uit Oss, Nederland van Veroniek Maat - WaarBenJij.nu Back in town! - Reisverslag uit Oss, Nederland van Veroniek Maat - WaarBenJij.nu

Back in town!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Veroniek

11 Juni 2008 | Nederland, Oss

Zoals de meeste van jullie al in de gaten hadden, aangezien jullie op me supriseparty waren =) ben ik weer terug in The Netherlands.. ofwel.. "oww Amsterdam?!" zoals de Ozzies Holland noemen.. Aan de meeste mensen heb ik mijn verhalen al verteld en verveeld met té veel foto's! Maar er zijn nog wat mensen die de foto's niet hebben gezien dus die zet ik bij deze even op me site!

De reis die ik heb gemaakt was super! Zonder dat ik het echt van plan was voordat ik naar Australië ging heb ik toch nog heel veel van het land gezien! Mijn tijd in Sydney was geweldig, maar na 6 maanden had ik toch wel zin in een maandje reizen!

Ik ben de eerste week begonnen samen met mn roomie uit Sydney. We zijn naar Alice Springs gevlogen en zijn daar na een hele dag en nacht pitten (bijkomen van onze Hollandparty in het Stagehouse) begonnen met een tour naar Uluru, Kata Tjuta (Olgas) en Kings Canyon! In de vroege ochtend werden we bij het hostel opgehaald met een tourbusje en zijn we richting zand, droogte, kamelen, adelaars, rare rotsen, oneindige wegen en mini tankstations in the middle of nowhere gereden. Onze vroege ochtend begon perfect met het rijden op een kameel, hier keek ik al weken naar uit! En het was lachen!! Het was kort maar krachting, de kameel ging zelfs een stukje galopperen! Hierna hebben we wat hout gesprokkeld voor het kampvuur voor die avond en zijn we naar de Olgas gereden. Dit zijn grote ronde oranje gesteenten die duizenden/miljoenen jaren geleden gevormd zijn door lava en dat soort zooi dat door verschuivingen van de platen van de aarde omhoog kwamen, zo ook Uluru/ The Rock. Hier zijn we die avond naar de zonsondergang gaan kijken met een bekertje champagne erbij. De dag werd afgesloten met een ‘barbie’, een kampvuur en mooi geblaas op een Didgeridoo (Ozzies instrument).

De volgende dag moesten we vroeg uit de veren (lees 5!!! Uur) om naar de zonsopgang bij Uluru te kijken. Ondanks de vroegte, toch de moeite waard. Daarna werden we bij Uluru gedropt om er een rondje omheen te lopen, een rondje van ongeveer 7 kilometer…

Na deze lange maar gave ochtend gaan lunchen en gaan rijden naar ons volgende kamp voor die nacht. De eerste en de tweede nacht hebben we onder de sterren geslapen in swags. Er is in de outback geen lichtje te bekennen ’s nachts dus we konden echt miljoenen sterren zien, inclusief het Southern Cross! De derde dag zijn we naar Kings Canyon gereden, again in de vroege ochtend en werden we verrast met een trap van 300 treden… hierna werden we wel beloond met supermooie uitzichten! Die avond terug naar Alice Springs en ’s avonds een feestje gevierd in een plaatselijke pub, samen met de rest van onze groep en de locals. Erg gezellig, ze hebben ons eruit moeten schoppen :)

De vierde dag vertrokken we naar Darwin, hier hebben we drie dagen overgedaan! Onderweg zijn we telkens een halfuurtje tot uurtje gestopt om mooie dingen te bekijken: lokale pubs, tankstations, dorpjes met 6 inwoners, alientowns, borden langs de weg, drive-in bottleshops en minicampings. Echt gave dingen waren the Devils Marbles; grote op elkaar liggende stenen waar je op kunt klimmen, onder kunt liggen, vanaf kunt springen, tussen kunt staan, klem tussen kunt raken, aan kunt hangen en ga zo maar door. Sanne en ik hadden het hier dus wel naar ons zin, maar helaas hadden we niet zo veel tijd en waren we alweer een kwartier te laat! Het tweede wat supergaaf was, was the Katherine Gorge. Dit is een grote kloof waar een rivier doorheen stroomt en hier zijn we gaan kanoen tussen de crocodiles en snakes! Jaja en we hebben ze ook echt gezien! Sanne dacht even rustig wat baantjes te trekken, maar de lol was er snel af toen ik een minuut nadat ze vrolijk in het water sprong een croc spotte! Toen is ze toch maar even snel naar de kant gezwommen. Een python zagen we toen we een ton wilde pakken voor op onze kano (zo een waar je je spullen in doet om ze droog te houden), die lag rustig tussen die dingen te zonnen.

De zesde en laatste dag was het helaas voorbij met de pret en kwamen we in Darwin aan. Hier zijn we ’s avonds met onze groep gaan eten en de volgende dag zijn we naar het strand en een markt gelopen. Sanne vertrok de volgende dag terug naar Sydney en ik naar Cairns!!

Na een goeie vlucht kwam ik aan in Cairns waar ik werd opgehaald door mensen van het hostel waar ik sliep; Calypso. Je kreeg er een beetje een Jamaica gevoel, ondanks dat je in Australië verblijft. Ik kwam vroeg in de ochtend aan dus ben ik die dag meteen Cairns gaan verkennen. In het centrum aangekomen kwam ik meteen al twee huisgenootjes uit Sydney tegen, gezelligg!! Die avond dus een klein feestje gevierd in de Woolshed, een bekende backpackers bar in Cairns en de volgende dag ben ik een tour gaan doen naar Cape Tribulation. Dit ligt zo’n 150 km boven Cairns. Op de heenweg kwamen we langs een Wildlife Sanctuary (dierenpark) waar we kangeroos mochten voeren, een slang mochten aaien (ieehh) en een koala mochten vasthouden!! Zie foto’s!

Daarna een Crocodile Cruise gedaan, ;it wil zeggen: een boottochtje tussen de saltwater crocs! Ze lagen langs de kant, en wij vaarden er langs! 7 meter als ze niet langer waren! Maar ze deden niets, ze lagen langs de kant alsof ze niets in de gaten hadden..

’S avonds in de Jungle Lodge geslapen en de volgende dag gaan snorkelen op het Great Barrier Reef!! Dit is de mooiste plek waar ik heb gesnorkeld! Hele mooie kleuren, superveel vissen, roggen en en en schilpadden!! Niet gedacht dat ik die zou zien!

Daarna een dagje in Cairns gebleven en toen nog een tour geboekt. ‘On the walaby’. Eerste dag de waterval van Peter André bezocht (remember de videoclip), een rainforest en 2 craterlakes bezocht. Die nacht ben ik gaan nachtkanoen; kanoen in het donker op een meer en vette beesten spotten! Een treekangaroo gezien, nog een andere kangaroo en een paar possums, best vet! De volgende dag had ik een privétour want ik was de enige! De tourguide vond het ook wel leuk, want zo kon die nog eens wat anders doen dan het vaste programma. Dus toen zijn we een beetje door de bossen gaan crossen, gaan mountainbiken, op zoek gegaan naar slangen (de Red bellied black snake gezien!) aan lianen geslingerd en watervallen gekeken. Heel vet!

Toen nog één dag over in Cairns en uiteindelijk besloten toch nog iets nuttigs met m’n dag te doen! Ik ben toen met een zeilboot gegaan, gaan snorkelen op het Great Barrier Reef en naar Green Island geweest! Echt het mooiste eiland wat ik ooit gezien heb! Het water was super helder en het zand was wit! Die avond met twee franse meisjes en een jongen uit Chili die ook op die boot zaten gaan eten en wat gaan drinken en ’s nachts met de Greyhound bus naar Airlie Beach gereden.

In Airlie beach heb ik een nachtje in een hostel geslapen om een beetje bij te komen en de tweede dag ben ik op de Condor gegaan. Eén van de vele zeilboten die naar the Whitsundays en Whitehaven beach varen. De Whitsundays zijn de eilanden waar je omheen vaart en naar Whitehaven beach zijn we ook gegaan. Dit is één van de mooiste stranden van de wereld, en na het gezien te hebben geloof ik dat wel!! Ondanks dat het een beetje regende was het supermooi en hebben we gewoon gezwommen!

Na veel gezelligheid in Airlie beach en op de boot(Janneke, Mieke en Sanne tegengekomen en superleuke groep op de boot) door naar Hervey Bay.
Hier ging ik en de rest van mijn nieuwe groep in de 4WheelDrive die we meegekregen hadden met de ferry naar Fraser Island! Hier mochten we een beetje rondcrossen op het strand. Ja, ik heb ook een poging gewaagd! Maar het losse zand werkte een beetje tegen! Na 100 meter toch maar weer uitgestapt, maar wel blij want ik heb toch gereden! Fraser Island is één van de grootste zandeilanden van de wereld, een hoop zand dus! Toch waren er ook nog veel bomen, water en dingo’s! We hebben hier 2 nachtjes gekampeerd en het eiland onveilig gemaakt, lees: levende piramides bouwen, mij over het eiland laten rijden, gezwommen in meertjes enz.

Het einde van mijn reis kwam hier al in zicht. Ik had nog ongeveer 2 dagen om in Sydney te komen en nog wat stadjes te bekijken. Na veel gewik en geweeg heb ik besloten een dagje naar Brisbane te gaan en nachtje en een dagje naar Byron Bay. Brisbane vond ik echt een supergave stad. Omdat ik veel mensen had horen zeggen dat het er een beetje saai had, had ik er niet zo’n hoge verwachtingen van, misschien vond ik het daarom zo leuk! Omdat ik zo vroeg in de ochtend in Brisbane aankwam ben ik eerst over de brug naar het park gelopen waar ze een lagoon hadden en allemaal leuke eet- en drinktentjes. Een lagoon is een groot aangelegd strandje/zwembad. Het weer was jammer genoeg niet zo lekker om ff lekker te gaan badderen dus ben ik maar doorgelopen naar de Botanic Gardens en als laatste heb ik rondgelopen in the mall en de winkelstraatjes :) Goed zat!

Die avond ben ik nog naar Byron Bay gereden (3 uurtjes) en heb ik daar in een hostel geslapen. Uiteraard een ander hostel dan ik geboekt had, dus daar was nog wat miscommunicatie! Volgende dag regende het dus die dag was iets minder, maar het was wel een leuk hippiestadje! Die nacht ben ik met de bus terug gereden naar Sydney, waar ik de volgende ochtend om 11 uur aankwam.

Die dag niet meer gaan slapen want het was mijn laatste zaterdag in Sydney! Laatste stagehouse feestje gehad; thema horror/fairytales en daarna op stap in de Cargo Bar. De rest van de week rustig aan gedaan, dingen geregeld (ja dat moest ook gebeuren; belasting blegh) en de laatste avond zijn we met een stel meiden naar de Opera Bar gegaan om daar onze laatste drankjes in Sydney te drinken

Volgende dag m’n koffer, surfboard en 3 tassen handbagage gepakt en in de taxi gestopt, samen met alle zooi van me 3 medereizigers! Boven boven wonder paste het in de taxi en was het moment aangebroken om ‘Goodbye’ te zeggen tegen onze huisgenootjes en het huis. Aan alles komt een eind. Maar gelukkig woont iedereen uiteindelijk weer in Nederland en staat de reunie al gepland!

De vlucht van Sydney naar Hongkong was relaxt, filmpjes gekeken en spelletjes gedaan en van Hongkong naar Sydney was ik niet aanwezig, lees; in diepe slaap!

Op schiphol kun je wel raden wat er gebeurde! :) Toch wel weer blij om thuis te zijn! Zeker naar de Supriseparty!

Cheers,

V

Pictures: http://www.mijnalbum.nl/Album=3I8HIOGY

  • 11 Juni 2008 - 18:48

    Jvanderwindt:

    Nogmaals welkom thuis, Veroniek.
    Wat een supergave vette
    maanden heb jij doorgebracht in Australie !!
    Geniet nog maar na, groetjes van Tante Jopie.

  • 12 Juni 2008 - 10:06

    Tina:

    He Vero, we zijn superblij dat je na al die spannende avonturen weer heel thuis bent!

    kus de Bossen

  • 12 Juni 2008 - 12:29

    Nel:

    Ik ben weer helemaal bij met je verhaal.
    Spannend was het.
    Je kunt er wel een verhalenboek van maken.
    Groetjes maar weer,doei.

  • 18 Juni 2008 - 22:36

    Felix:

    Wow! wat een geweldige trip die je hebt gemaakt zeg! en echt gafe foto's, vooral die van die eilanden! supermooi

    Greets Felix

Verslag uit: Nederland, Oss

Bachelor scriptie The Wilderness Society, Sydney

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2008

Back in town!

02 Mei 2008

Vero goes Outback!

31 Maart 2008

Roadtrippen, daar zitten wij op!

17 Maart 2008

CELEBRATE!

23 Februari 2008

Albury & Melbourne
Veroniek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 25601

Voorgaande reizen:

10 April 2010 - 07 Oktober 2010

Afstudeerstage NZTRI

16 November 2007 - 06 Juni 2008

Bachelor scriptie The Wilderness Society, Sydney

Landen bezocht: