Auckland adventures! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Veroniek Maat - WaarBenJij.nu Auckland adventures! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Veroniek Maat - WaarBenJij.nu

Auckland adventures!

Door: Veroniek

Blijf op de hoogte en volg Veroniek

03 Mei 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hier weer eens een verhaaltje! Werd wel weer eens tijd want er zijn al weer 2 weken voorbij!
Vorig weekend ben ik op zaterdag naar Devonport geweest met een collega, haar vriend en mijn huisgenoot (Bastian). Dit is een wijk/dorp van Auckland en we zijn er met de ferry heen gegaan. Daar aangekomen hebben we meteen maar een vulkaan beklommen! Het klinkt als heel wat, maar eigenlijk was het gewoon een hoge heuvel met een deuk in het midden... een paar gasten en kinderen gingen met zeilen en bodyboards naar beneden glijden (stijl!) en dit was wel lachen om te zien! Dit was serieus heel hoog en eng! Vanaf de vulkaan zagen we dat er een rugby wedstrijd bezig was, dus toen zijn we daar heen gelopen en hebben we daar 2 uur in de zon naar de wedstrijd zitten kijken! Was wel vet om te zien want ze beuken kei hard tegen elkaar aan en staan vrolijk weer op... is wel iets anders dan die voetballers die al kreunen als ze op de grond vallen! (Sorry voetballers) Ik wil nog steeds rugby leren spelen, maar dat is een beetje lastig, want er is volgens mij maar 1 vrouwenteam, en daar kom ik natuurlijk niet zomaar bij! Ik kan wel touch-rugby spelen, een soort variant waarbij je elkaar moet aanraken om de bal te krijgen (klinkt als tikkertje) maar het lijkt allemaal wat onbereikbaar... Na de rugby wedstrijd de andere vulkaan beklommen en van het uitzicht genoten! Achter de vulkaan lag een ‘verborgen’ strand en een verminkte meeuw, zielig... ik wilde natuurlijk Wildlife rescue bellen, maar helaas geen telefoonnummer bij de hand... Hierna heb ik mijn droomhuis aan het strand gevonden en schelpjes gezocht op het strand!

Zondag lekker uitgeslapen en zondag was het ANZAC day (voor de duidelijkheid Australie en Nieuw-Zeeland dag). Een herdenkingsdag voor de overleden militairen begin 1900 (1915). Met collega (Celine) en vriend door de stad gelopen en uiteindelijk in ‘the Domain’ geeindigd wat een heel groot park is!

Ma, di, woe, do, vrij stage gelopen en tussendoor leuke dingen gedaan zoals: uit eten in een Koreaans restaurant met huisgenoot en zijn Koreaanse vrienden van school; nacho’s gegeten bij een Mexicaans restaurant (met Koreaanse, zwitserse, franse vrienden van huisgenoot en mijn collega); ik begin een pro te worden in poolen en gerelaxed in het appartement! Vrijdag avond was ik uitgenodigd op een feestje in het nieuwe appartement van Celine en haar vriend. Hun franse huisgenootje vertrok en gaf een afscheidsfeestje. Ik kende haar natuurlijk niet maar ik was wel uitgenodigd! Gisteren (zaterdag) naar Newmarket gegaan met Bastian en een vriend van hem. Newmarket is een wijk in Auckland waar je heeeeeeel leuk kunt shoppen! Heb me ingehouden en alleen 1 paar schoenen gekocht hihi. Daar kwam ik toevallig 2 meiden van het feestje van de vorige avond tegen en ze vroegen of ik een keer mee op stap wilde. Ja, tuurlijk! Die avond met hun en nog een aantal andere meiden naar Minus 5 geweest, een ijsbar. Was leuk en toen we eruit kwamen kwam ik een meisje tegen die bij Rowan op de basisschool zat! Super toevallig! Ik wist van Rowan dat zij met haar familie naar NZ verhuisd was, maar zij was helemaal verbaasd dat ze mij zag... wel grappig! Nummers uitgewisseld en binnenkort ff wat drinken ergens!

Vandaag heb ik met Celine en haar vriend (Vincent) een autootje gehuurd en zijn we naar de westkust gereden! Je kunt hier met de bus niet komen, dus dan maar zo! Het duurde even voordat we bij Piha beach waren want de borden zijn niet zo heel duidelijk hier... eerst bij een ander strandje aanbeland, daar verder gereden en uiteindelijk bijna aan de top van de berg een heel mooi uitzichtpunt gevonden!! Daarna maar weer naar beneden want dit was misschien toch niet de goede weg naar Piha beach... Beneden bij het strandje gevraagd en toen wel goed gereden! Bij Piha aangekomen was het echt super mooi!! Midden op het lange strand ligt een hele grote rots (Lion rock) die het strand heel apart maakt... samen met het zwarte zand is het echt gaaf om te zien! Het plan was eigenlijk om te gaan surfen, maar ondanks het mooie weer toch maar niet gedaan want de golfen en de rotsen zagen er best bedreigend uit! Er waren wel een aantal surfers maar niet veel... Ik had de avond daarvoor toevallig ook Piha Rescue gekeken waardoor mijn enthousiasme al iets was afgenomen! We hebben een tijdje op de rots en op het strand rond gehangen en daarna naar het binnenland gereden (in 5 min). Hier zijn we door een bos (lees tropisch regenwoud incl. Palmbomen, ferns, watertjes, vogeltjes etc) gelopen en uiteindelijk een waterval gevonden!! Ik ben blij dat het te koud was om te zwemmen want ik spotte een grote aal in het water! Iehhh! Na dit avontuur was het eigenlijk de bedoeling om nog een ander strand te vinden, maar de bordjes ‘beach rechtdoor’ klopte niet helemaal want uiteindelijk kwamen we in de stad uit... volgende keer toch maar een plattegrond meenemen!

De foto’s heb ik nu op Picasaweb gezet. Dit is de link: http://picasaweb.google.com/Veroniekm/NewZealand#

Er staan ook nog foto’s bij van het appartement en van het vorige verhaaltje.

Dit was het weer! Ik hoop snel meer leuke verhalen te kunnen vertellen!
Liefs, Veroniek

This is for Jose again, I hope you improved your Dutch next time ;)
Last weekend I went to Devonport with a colleague, her boyfriend and my roommate! We climbed vulcanos and watched a rugby match! On Sunday it was ANZAC Day (Australia and New Zealand Day) and we went to the Domain, a huge park! During the week I went to my internship and ate a lot of mexican and Korean barbecue! I'm also improving my pooling skills :) Last Saturday I went shopping at Newmarket (a neighbourhood in Auckland) and met some girls. That evening I went to the Icebar with them and as such I froze. hihi No I didn't but it was fun! Yesterday we went to Piha beach with a rental car and climbed the Lion rock, as you read I do a lot of climbing, not only on rocks but also in the city because it is very steep when I walk to my internship! That was my story for now! I hope you enjoyed it!

  • 03 Mei 2010 - 06:36

    Stefanie:

    Heej Vero,

    Oh wat genieten daar zeg! Zitten we hier in die @#$%^&* regen... en jij heerlijk daar! Heel veel plezier!!! Klinkt allemaal top met al die feestjes en rugby moet je gewoon proberen! Is voor hun toch een geweldige aanwinst, zo'n Dutchy! Haha!!!

    Liefs,
    Stefanie.

  • 03 Mei 2010 - 06:59

    Jacqueline:

    nou veroniek je heb weer zo leuk geschreven dat ik er jaloers op word dat jij daar zit en ik hier, maar je foto's zijn ook erg leuk. nou meid geniet jij maar lekker dan doen wij dat ook als jou verslag weer verschijnt. dikke kus uit almere

  • 03 Mei 2010 - 08:07

    Piet En Nel:

    hoi veroniek wat een hartstikke leuk verhaal heb je weer geschreven en ook leuk voor je dat je daar weer allemaal vrienden hebt.dat is voor jou niet moeilijk dat merk ik wel,veel succes met je stage en amuseer je verder doei groetjes van ons.

  • 03 Mei 2010 - 14:46

    Lidy:

    Berooo,

    Vet verhaal, vette foto's. Toen ik de foto zag van de schommel wist ik gewoon dat je bij de volgende foto erop zou zitten.. Haha! Hoe gaat je stage? Mijne nog niet helemaal, ben nog niet in mn element! Beetje jammer. Ik mis iedereen ook heel erg.. En als ik hier nou met één van jullie was, was het al 10x beter! Maja.. Skypen is idd lastig, maar we moeten het wel echt doen, wil je echt spreken! Oke, ga je nog wel mailen vandaag!

    Dikke kus

  • 04 Mei 2010 - 08:20

    Osse Bossen:

    Wat een heel ander land als Australie.
    Zijn de mensen ook anders?
    Geniet ervan!

  • 07 Mei 2010 - 02:44

    :

    Vero!! Klinkt helemaal goed, lekker de omgeving verkennen en soms iets aan stage doen, haha. Ben benieuwd naar je volgende verhalen! Oh en schelpjes zoeken en droomhuis vinden... ik zie een enthousiast springende vero voor me ;)
    Kus Kameel

  • 07 Mei 2010 - 13:34

    Jenn:

    Verrooooo!!

    Ohh gave foto's man.. Ziet er echt mooi uit!! En je hebt zowaar een 2-persoonsbed;)

    Je hebt al weer snel maten gemaakt hoor ik al wel.. Dus dat feesten dat gaat er niet uit;) Was ik ook niet heel bang voor!!

    Geniet er nog van he vero'tje!!

    Liefs

  • 08 Mei 2010 - 11:58

    Opa En Oma:

    opa en oma hebben je verslag gelezen. vonden het erg interesant en wensen je nog een hele fijne tijd en veel plezier en..... mooi weer. :)

  • 12 Mei 2010 - 17:48

    Mam:

    hallo, vertel ook even wat je op je stage/werk doet, anders is het net of je op vakantie bent. ;)
    ik weet toevallig dat je gewoon 5 dagen hard aan het werk bent:) :) :) ;)dikke knuffel van je mam XXX

  • 18 Mei 2010 - 20:32

    Lidy:

    Ik wil een verhaal...

    Vero schiet eens op! ;)

    X Hema
Veroniek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 25600

Voorgaande reizen:

10 April 2010 - 07 Oktober 2010

Afstudeerstage NZTRI

16 November 2007 - 06 Juni 2008

Bachelor scriptie The Wilderness Society, Sydney

Landen bezocht: