Een week in Auckland! / In Auckl. for a week now! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Veroniek Maat - WaarBenJij.nu Een week in Auckland! / In Auckl. for a week now! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Veroniek Maat - WaarBenJij.nu

Een week in Auckland! / In Auckl. for a week now!

Door: Veroniek

Blijf op de hoogte en volg Veroniek

20 April 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Ik ben ondertussen al een week in Auckland! Het was even wennen, aan de stad, het relaxte rustige leven (tot nu toe) en de stage, maar nu heb ik helemaal zin in de komende periode! De stad is erg leuk, zeker nu ik sommige plekken wat vaker heb gezien en erg gezellig! Zaterdag zijn we even naar Viaduct Harbour geweest, lijkt een beetje op Darling Harbour in Sydney, dus een haventje met barretjes en restaurantjes. Veel gezellige en hippe barren waar ik me wel zal gaan vermaken.
De stage was de eerste twee dagen een beetje rustig omdat ik nog geen opdracht had, maar vrijdag even aan de bel getrokken en nu kan ik meewerken aan een beginnend project over Access tourism. Dat gaat over hoe toegankelijk toerisme in Nieuw Zeeland is voor mensen met een handicap en ouderen (met oog op het toenemede aantal senioren). Ik heb er zin in omdat er in NZ nog helemaal geen onderzoek naar is gedaan en alles dus nog geschreven en onderzocht moet worden!
Zaterdag overdag zijn we naar Rangitoto Island geweest. Een eiland dat is ontstaan na een vulkaanuitbarsting in zee 600 jaar geleden. Op het eiland moesten we via paden van versteend lava naar de top klauteren! De vulkaan is nu helemaal bebosd en er zijn op sommige plekken ook grotten ontstaan, waar we doorheen hebben gelopen (lees: ik gillend en vallend in het donker bang voor de spinnenwebben). Bovenop hadden we uitzicht over andere eilanden en over Auckland city, heel gaaf! Hierna zijn we weer naar beneden gelopen op zoek naar een groep black-bill gulls (zwarte billen meeuwen :P) maar die waren nergens te vinden. Wel een hoop vakantiehuisjes uit de jaren 50/60/70 die ze hebben laten staan en er nu erg mysterieus uitzagen. Eenmaal terug in Auckland met de ferry regende het (na een dag zon) en zijn we ’s avonds dus nog even de stad in gegaan.
Zondag na een mislukte zoektocht naar een markt (bleek heel ergens anders te zijn :S) naar Mission Bay geweest, een strand iets in het zuiden van Auckland. Een mooi strand, maar het was iets te koud om te zonnen De black-bill gulls waren niet te vinden op Rangitoto Island omdat ze hier aan het schooien waren! Vanaf dit strand hadden we uitzicht op het eiland.
Deze week weer stage lopen en plannen maken voor komend weekend! Vandaag krijg ik een 2-weekse nieuwe huisgenoot (een vriend van tom), omdat Tom 2 weken naar Bali is. Ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen!

De foto’s komen eraan!

X Vero

PS. Jose, now I will translate the story for you to make it more easy to read :)!
I enjoyed my first week in Auckland and I got used to the city, relaxing life and internship. The first days of the internship were a bit boring but on Friday I got an assignment about Access tourism in New Zealand. On Saturday we went to Rangitoto Island, an island that arose after a volcanic eruption. It was a nice walk up, challenging the lava caves and lava stones. Above we got a very nice lookout! Thereafter we search for the black-bill gulls but we could not find them. In the evening we went to the harbor and found some nice bars and clubs which we will enjoy a lot the coming months! On Sunday we went to Mission bay and found the black-bill gulls! Now I am back at the internship and planning trips for the next weekend!

  • 19 April 2010 - 21:32

    Mell:

    Yesss, bij je vorige bericht de laatste, nu de eerste!

    Ik zie dat je het wel naar je zin hebt daar meisje, geniet er lekker van.
    Ik ben wel een beetje jaloers eerlijk gezegd...
    Enjoy life babe.

    X Mel

  • 20 April 2010 - 06:37

    Jacqueline:

    je heb het weer getroffen daar, alles relaxt, en ach dat je die zwarte billen meeuwen niet heb gezien, er zal nog zoveel moois op je pad komen. geniet er maar van dat doen wij van jou verhaal. have fun. p.s jolanda is ook weer veilig thuis via madrid, maar ze is er weer. gr uit almere.

  • 20 April 2010 - 07:01

    Stefanie:

    Heej meis,

    Fijn dat je je draai hebt gevonden. Je onderzoek klinkt ook erg leuk!!! Succes met je nieuwe roomie! Geniet lekker van je tripjes daar :-)!

    Liefs,
    Stefanie.

  • 20 April 2010 - 07:13

    Stef:

    Klinkt erg goed allemaal! Succes met je stage, laat maar eens zien hoe het moet!! :)
    Dikke kus

  • 20 April 2010 - 07:52

    Patries:

    :D :) :D :) :D

    Have fun !!!

    Liefs uit Vlaardingen, xx Marcel/Patricia/Isabelle & Zoë

  • 20 April 2010 - 08:06

    Anoes:

    Hey Vero!
    wow gave opdracht! klinkt goed allemaal! en ook de foto's zien er top uit. heel veel plezier lady!

    xxx

  • 20 April 2010 - 09:01

    Ellen:

    Hey Vero! Klinkt goed allemaal. En idd een interessante opdracht! Geniet ervan! Xx

  • 20 April 2010 - 15:46

    Franca / Collega Van:

    heeee bofkont- dat is toch geen stage te noemen?
    dat is een gewoon een vet snoepreisje!
    in Oss zouden ze zeggen veel plezier ervan!!!!
    doei....tot ooit

  • 20 April 2010 - 21:20

    Row:

    :D

  • 21 April 2010 - 09:06

    JOSÉ:

    BBBerooo! thanks for the nglish version! we had yestrday a mle bbq, we missd yoU!but we know u are having good times there!~continue! liefs!!

  • 21 April 2010 - 09:19

    Osse Bossen:

    He Vero,

    Lilian en ik zijn naar Wageningen geweest, ze wil waarschijnlijk dezelfde opleiding doen! Dus iets minder enthousiast! Straks wil zij ook naar NZ! haha!

    groetjes Tina

  • 21 April 2010 - 11:52

    Piet En Nel:

    hoi veroniek,je hebt je draai al weer aardig gevonden.gelukkig maar.veel plezier en de groetjes van ons doeiiiiii.

  • 22 April 2010 - 08:07

    Hippie:

    Jij hebt het alweer goed naar je zin dus.. vero die heeft het met haar billen volgens mij overal naar haar zin!
    Dat onderzoek klinkt idd tof!
    Ik ben nu 2 weken bezig op mijn stage, dat is echt wennen joh, zo'n kijkje in de grote mensen wereld, en weten dat je dat nog heeel lang wil uitstellen. De wereld waarin het grootste egdeelte van de dag over geld wordt gesproken, overuren de normaalste zaak vd wereld zijn en kinderen het gesprek in de pauze zijn! Dat klinkt natuurlijk wel erg negatief en dat is het niet, want ik zit op een super leuke en leerzame plek. het is een productiehuis, we maken commercials, korte films, video clips etc. erg oke dus!
    Maar men wil natuurlijk in het leven altijd veel van wat schaars is, zo is dat nu ook met mijn vrije tijd, als ik hier om 6uur weg fiets en richting amsterdam centraal heb ik nog zeg maar 4,5 uur om allessss te doen wat ik wil doen, niks lunchen theetjes en dingetjes in de stad met vriendinnen haha.

    PS tis vandaag dag van de aarde, dus aai haar even of eet geen vlees of gooi geen kauwgom op de grond in ieder geval, wees lief voor de aarde:P

    Enjoy life aan de andere kant van de aardbol, arriverderci!!

  • 28 April 2010 - 07:48

    Jolanda:

    Zo gaaf, nu al veel gezien zo te lezen. Wat gaaf dat je in grotten bent geweest. Sinds Suriname wil ik ook alles zien haha! Jammer dat die reizen zo duur zijn. Maar jij hebt een goede deal gekozen, studie en cultuur snuiven. Ben jaloers! Geniet ervan. En hopenlijk veel foto's.
    Xxxxx

  • 29 April 2010 - 14:46

    Hemaaa:

    Berooo ik wil ook skypen met jou.. Weet alleen niet helemaal hoe en wanneer. Wat is het tijdverschil? In Peru is het 7u vroeger dan in NL! En ik mis je.. Wil partyen met jullie! Haha, lekker met een ananas op je hoofd boven de bar uit komen.. daar heb ik zin in! In NL sowieso vette party met zn allen :) Can't wait!

    Succes met alles, en ik wil een nieuw verhaal! Mijne komt van het weekend! En hoe is het met Sander missen? Ik mis Quint nu al, drama! Moet nog 3 maanden wachten..

    Dikke kus

  • 30 April 2010 - 12:14

    Marit:

    Bero!!! Ik weet niet meer of ik al had gereageerd... Afrika zit in m'n hoofd geloof ik, kan niet meer denken ;) Zullen we snel skypen? Ik heb tm dinsdag altijd internet, daarna weer even niet! Wanneer kan jij? Gaan we via skype samen ver weg naar dezelfde sterren kijken :D hugs!
Veroniek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 25598

Voorgaande reizen:

10 April 2010 - 07 Oktober 2010

Afstudeerstage NZTRI

16 November 2007 - 06 Juni 2008

Bachelor scriptie The Wilderness Society, Sydney

Landen bezocht: