Veel nieuwe dingen! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Veroniek Maat - WaarBenJij.nu Veel nieuwe dingen! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Veroniek Maat - WaarBenJij.nu

Veel nieuwe dingen!

Door: Veroniek

Blijf op de hoogte en volg Veroniek

05 Juli 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Ik zit nu op het kantoor om kwart voor 10 ‘s ochtends en ik moet maar eens een nieuw verhaal schrijven, want het is veelste lang geleden!

Ik ben vooral in Auckland gebleven en heb niet zulke baanbrekende avonturen meegemaakt waardoor ik een verhaal moest schrijven, dus ik dacht ik wacht even dan heb ik straks heel veel te vertellen...

In mijn laatste verhaal vertelde ik dat ik een paar keer bij Parnell City Lodge kon werken. Dat heb ik nu een paar weekenden kunnen doen en ik heb mooi wat bij kunnen verdienen! Nu kan ik met een gerust hart met me zusje op pad zonder me zorgen te maken of we wel kunnen eten :)

Verder heb ik natuurlijk full-time stage gelopen en dat gaat goed. We zijn nog een tijdje met de enquetes bezig geweest, wat best saai was maar ook wel relaxt aangezien ik daar niet bij na hoefte te denken en mooi kon brainstormen over andere dingen… reizen, baan, Sander!

Ik heb samen met een research officer een artikel geschreven voor Tourism Business magazine, een zakelijk blad die naar alle toeristische bedrijven in NZ gaat! Ik vond het helemaal vet toen ik het magazine voor het eerst in mijn handen had… ‘whaaaaaaaa mijn naam staat erin!!’ Ik zag het voor het eerst toen ik bij het motel (waar ik heb gewerkt) aankwam, want hun hadden h’m dus met de post ontvangen! Heel vet! We zijn nu bezig met het schrijven van een 2e artikel…

Daarnaast kom ik een paar dagen later naar huis, namelijk 6 augustus ipv. 1 augustus. 4 oktober is er een conferentie over Access Tourism (toegankelijk toerisme) en Sandra, de research officer waar ik mee werk vroeg of ik daarbij wilde zijn. Ik wilde dat wel en ze heeft voor mij de omboekingskosten betaald! Het koste gelukkig maar 50 NZ$ wat ongeveer 30Euro is, dus dat viel nog mee… Ik ga in September helpen met organiseren!

Naast access tourism ben ik ook nog met een aantal andere projectjes bezig geweest, maar die duurde dan een paar dagen… Voor mijn gevoel is mijn stage al bijna voorbij! Ik werk deze week nog, dan ga ik van 12 t/m 30 juli met Rowan op pad en dan werk ik nog van 1 t/m 17 aug… nog maar 2.5 week dus!

Naast de stage heb ik ook nog veel gedaan! O.a. veel gedanst met me dance crew! We gaan zaterdag bij the Lounge Bar optreden!!! Het gaat gefilmd worden, dus ik zal een link naar het filmpje online zetten erna! Rowan is hier vrijdag dus die kan komen kijken! Verder heb ik nog wat andere mensen uitgenodigd en er zullen wel gewoon mensen in die club zijn… ik ben benieuwd!

Verder heb ik mijn horizon wat verbreedt :P Soms vragen mensen of je mee gaat naar iets, wat helemaal niet je ding is… Hier doe ik graag nieuwe dingen dus ik heb al van alles meegemaakt wat ik normaal niet zou doen: klimmen in een klimhal (heel vet!!), om half 7 's ochtends voetbal kijken (wie had dat gedacht, meer voor de gezelligheid eigenlijk), in me broek plassen van het lachen bij poetry nights, naar een Powhiri (spreek uit Pofiri) een traditionele Maori ceremorie om ons te verwelkomen op de universiteit, verhalen lezen over de Maori cultuur enz enz.

Dit weekend was echt superleuk!Vrijdag was Emmylou bij ons langs gekomen en hebben we een hilarische avond gehad (zie fotoshoot) daarna zijn we naar de pub gegaan om voetbal te kijken en ik heb ‘s nachts nog een fles melk veroverd van de melkboer ‘Can I have frish milk please?’ en huppa ik kreeg er 1! De dag erna gaan zwemmen en ‘s avonds Tom zijn verjaardag gevierd! Zondag zijn we met Simon (directeur van NZTRI) een dag weg geweest. We stonden om kwart over 9 (zondagochtend) bij hem op de stoep en toen zijn we met zijn auto naar de Waitakere Ranges gereden. Ik was 1 keer eerder die kant uitgeweest met Celine en Vincent toen we een auto gehuurd hadden en naar Piha Beach zijn gereden. Nu gingen we eerst naar het visitor centre en daarna naar Anawatha Beach! Een heel mooi strand waar geen mens komt… zie foto’s! Daarna zijn we naar zijn ‘vakantiehuisje’ geweest met super mooi uitzicht op zee… Het huisje was echt heel oud en artistiek en best indrukwekkend… er staan 2 andere huisjes in die omgeving en verder is er niets… heel mysterieus. Simon heeft daar een jaar gewoond en komt daar vaak om te scripties te lezen omdat het er zo rustig is… Ik denk niet dat ik er lang zou kunnen wonen, ik zat al te gillen in onze bungalow op Texel!

Vanaf vrijdag wordt alles heel anders! Rowan is hier op vrijdag (yeahhhh) en het is de laatste week dat ik met Tom woon. Hij gaat dinsdag op reis en komt begin augustus nog een paar dagen terug voordat hij naar huis gaat. Maandag ga ik met Rowan voor 10 dagen naar Northland (het noorden van het noorder eiland) en daarna naar het zuiden van het Noorder eiland!! We gaan hele vette dingen doen en ik kan echt niet meer wachten om meer van NZ te zien!!! 22 juli gaan we naar TONGA!!! Dat is een eiland in de pacific… ik zag een aanbieding en ik dacht ‘boekennnnnnnnnnn’! hahah je kunt daar heel goedkoop overnachten en heel vette dingen doen zoals snorkelen, zonnen, zwemmen haha.. voor mij heel vet want ik heb zin in ZON!!!! We blijven daar 7 dagen en dan hebben we nog een paar dagen in Auckland voordat ze weer terug vliegt…
Dan nog even stage lopen en dan is Sander er 18 augustus!!!! Heeeeeeeeeel veel zin in! Met hem ga ik over het Noorder en Zuider eiland cruisen met een camper/auto! Kan niet meer wachten! Als laatste (en ook echt als laatste!) ga ik met Emmylou naar Sydney! We gaan daar naar Defqon (dance event) en in Sydney chillen! We gaan van 16 t/m 21 september, 5 dagen dus!

Ok, dat is het voor nu!!! Het volgende verhaal volgt waarschijnlijk als Rowan hier is!
Foto’s weer geupload in Picasa! http://picasaweb.google.com/Veroniekm/JuniEnBeginJuli#

Tot snel! X Vero

  • 05 Juli 2010 - 06:57

    Stefanie:

    1 woord: WOW! Wat vet zeg, wat je allemaal mee maakt, het gaat zo snel! Have fun en geniet ervan!

  • 05 Juli 2010 - 08:06

    Anoes:

    jeesus verootje! je hebt nog ff lekkere reisjes tegemoet. zit mega jaloers je berichtje te lezen achter mijn laptop op het werk! boe-hoe! maar mevrouw gaat ook nog ff naar sydney voor defcon..tssss! heel heel veel plezier meid, met alle je reisjes en stage natuurlijk! en succes met het optreden! ik ga ff naar je foto's loeren...xxx anoes

  • 05 Juli 2010 - 08:15

    Van Veentjes:

    Wauw !! Wat een super leuk verhaal weer om te lezen. Jij maakt heel wat (gave) dingen mee!

    Super leuke foto's ook :)

    Veel plezier, samen met Rowan.

    Groetjes: Marcel, Patricia, Isabelle & Zoë

  • 05 Juli 2010 - 08:42

    Manon:

    Men klinkt echt super vet Bero!! Ben zwaar jaloers!! Heel veel plezier met je zusje en geniet lekker van je vrijetijd!! Kus

  • 05 Juli 2010 - 14:03

    Ans Kemps:

    Lieve Veroniek!Al die plaatsen die je beschreef, is voor mij'' of ik daar ook ben, allemaal bekend voor mij.Super'om te lezen,vette mooie foto's.Geniet nog meer van dit voor mij zo'n mooi, goed, land. Liefs van een oud New Zealand bewoners, lots off good luck and lots off good''fun!. Love to you, Ans Kemps.

  • 05 Juli 2010 - 14:05

    Zinaida:

    Hey Meis,
    Wat leuk om al je verhaaltjes te lezen!
    Heel erg gaaf..
    Tof dat Rowan komt, dat is toch extra gezellig!
    Geniet er maar van saampjes.... Voorzichtig doen en ik spreek je snel weer!
    Sorry, ik laat niet al teveel horen van me, maar je kent me een beetje haha..
    Denk wel aan je hoor... :)
    Kus Zinai

  • 05 Juli 2010 - 20:41

    Jvanderwindt:

    Soest,5 juli 2010.
    Weer een leuk verslag van al je activiteiten !Een mooie tijd gewenst met Rowan, het is erg "vet" op Tonga, dat hoorde ik van vrienden, dus geniet ze samen !
    Veel plezier, groetjes van Tante Jopie.

  • 06 Juli 2010 - 18:22

    Piet En Nel:

    hoi veroniek je hebt weer een leuk verhaal geschreven en je hebt nog veel reisjes in het vooruitzicht. ik denk dat je het samen met je zus best heel leuk zal hebben. veel plezier samen en wees maar voorzichtig bij de dingen die jullie ondernemen. doei.

  • 07 Juli 2010 - 12:11

    Marit:

    Lieve Bero! Wat klinkt dat allemaal heerlijk! Je zusje komt al over 2 nachtjes!! YEAHHHHH!!!! Kun je samen de finale kijken! Wat fijn wat fijn wat fijn! En Sander komt ook al bijna! Supergoed, ben blij voor je! Snel skypen? Krijg maandag al de sleutel! Aaaah! x

  • 07 Juli 2010 - 20:42

    Mam:

    ze zit in het vliegtuig hoor, onderweg naar jou!!
    ga er maar goed van genieten samen!!! SUPER!!!
    en ik wil alles weten en zien en horen!!! :p
    dikke kus voor jullie XX

  • 07 Juli 2010 - 20:59

    Tina:

    He Maatjes geniet van jullie dagen samen!

    groetjes Tina

  • 13 Juli 2010 - 12:30

    Piet En Nel:

    hoi veroniek en rowan,we wensen jullie heel veel plezier samen in nieuw zeeland maak er een gezellige vakantie van. kus van ons.

  • 15 Juli 2010 - 13:58

    Lisa:

    Veeel plezier damesssss
    xx

  • 02 Augustus 2010 - 07:06

    Jacqueline:

    beetje laat, maar ben net terug van vakantie, tjeetje wat heb jij het druk, maar wel super wat je allemaal doet, ik neem aan dat je dat blad waar jij een stuk voor heb geschreven ook mee naar huis neemt dan kunnen we het allemaal zien. ik hoop dat je met rowan samen ook een super tijd heb, nou ik hoor of lees het wel. have fun en enjoy. dikke kus uit almere.
Veroniek

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 25512

Voorgaande reizen:

10 April 2010 - 07 Oktober 2010

Afstudeerstage NZTRI

16 November 2007 - 06 Juni 2008

Bachelor scriptie The Wilderness Society, Sydney

Landen bezocht: