Roadtrip door het Noorden! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Veroniek Maat - WaarBenJij.nu Roadtrip door het Noorden! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Veroniek Maat - WaarBenJij.nu

Roadtrip door het Noorden!

Door: Veroniek

Blijf op de hoogte en volg Veroniek

17 Juli 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allemaal!
Zo hier het eerste verslag van wat Ro en ik hier allemaal uitspoken!
Nadat ze in Auckland aankwam na de 1 dag langer durende vlucht incl. Overnachting in Sydney wat helemaal niet zo erg was, mocht ze meteen meer naar mijn dans optreden in een gezellige (homo)bar! Haha onverwachts bleek het daar te zijn maar het was heel leuk en nu heb ik dat ook weer meegemaakt :) en Ro ook!
De volgende dag lang geslapen en daarna de stad ingegaan en van de zon genoten in de haven hier...
Maandag hebben we de auto opgehaald in onze Oranje outfit, want de finale was hier om half 7 ’s ochtends! Onderweg naar het autohuurbedrijf nog nagetoeterd door de enkele Spanjaarden hierzo...
Dus... vervolgens in de auto naar het appartement gereden, onze koffer voor met z’n 2en ingeladen (we zijn nep backpackers)en op pad gegaan! Ik heb het eerste stuk gereden en in de middag is Rowan gaan rijden op een wat rustiger stuk om ff te wennen aan het links rijden...Hier zijn we allemaal geweest:

Dag 1. Warkworth (boodschappen en chillen aan het water), Mangawhai Heads (strand) en hostel bij Whangarei Falls (watervallen).

Dag 2. Naar de Whangarei watervallen en daarna naar Tutukaka en Matapouri beach. Toen zijn we doorgereden naar de Kiwiti Glow Worm Caves... in de grotten zaten allemaal wormpjes waarvan de uitwerpselen (ja hun poep) groen licht gaf! In het donker dus allemaal groene lichtjes!!! Ze geven dit licht om hun territorium af te bakenen en muggen en motten aan te trekken om die vervolgens weer op te eten en uit te poepen :) Hierna zijn we nog door gereden naar Bay of Islands en hebben we in Pahia in een hostel geslapen!

Dag 3. Naast Pahia liggen de Waitangi Treaty Grounds waar de Engelsen en oorspronkelijke Maori inwoners van Nieuw Zeeland een verdrag hebben getekend om elkaar tegemoet te komen mbt de verdeling van het land. Hier zijn we de derde dag eerst heen gegaan en hebben we van de zon en het uitzicht genoten en natuurlijk van de bezienswaardigheden... (Maori kano, beelden, kerk etc.... zie foto’s). Daarna zijn we via veel mooie stranden en kronkelbochten door de bergen naar een paar andere stranden gereden zoals Matauti Bay en we wilden wel bij alle stranden stoppen maar ja... je blijft aan de gang! Dus toen naar Kerikeri peninsula gereden waar nog een heel mooi strand was met hele grote schelpen! (Rangiputa beach). Als laatst zijn we doorgereden naar Pukenui in het puntje van het noorder eiland waar we na een tijdje zoeken hebben geslapen in een vrieskist... (geen kachel)...

Dag 4. Hier waren we dus al op de helft van het puntje richting Cape Reinga wat het meest noordelijke punt van NZ is! Eerst naar een superwit strand gereden; Rarawa beach en daarna naar Cape Reinga en het was supermooi! (Zie foto’s met vuurtoren). Daarna nog naar de zandduinen gereden en een poging gedaan van de duinen af te glijden op een boodschappen tas... dat ging helaas niet! Sandboards waren nergens te vinden :). Toen helemaal terug gereden naar het begin van de punt en daar nog gestopt bij Ninety Mile beach... dit strand loopt van het begin tot het einde van de punt! Die nacht in Kataia geslapen en naar de Pak ’n Save gegaan, eindelijk een winkel met normaal en betaalbaar eten!

Dag 5. Deze dag zijn we via een hoop krulwegen door de bossen naar Hokianga Harbour gereden en het water overgestoken met een ferry! Tijdens het wachten in de stortbui een familie kippen bespioneerd, toch geen dolfijnen gezien en een dode possum gespot... :( Aan de overkant aangekomen was het droog en zijn we doorgereden naar Waipoua forest waar de grootste en oudste Kauri bomen (Nieuw Zeelandse bomen) van Nieuw Zeeland staan! Heeeeeel groot en dik... niet echt op de foto te krijgen...

Daarna waren we het rijden een beetje zat en we wilden niet weer in een hostel slapen dus zijn we door gereden naar Auckland en hebben we in m’n appartement geslapen! Een parkeerplek vinden was een ander verhaal... 4 rondjes gereden en uiteindelijk maar in een betaalde parkeergarage gezet, volgende dag met boete en lekke band... Balen! Gelukkig wel volledige verzekering genomen en autoverhuurbedrijf gebeld voor een nieuwe band en meteen een nachtje daar laten staan zodat we niet weer een parkeerplaats hoeven te betalen!! Die boete gaan we ook declareren bij auto verhuurbedrijf want we konden de auto niet weghalen vanwege die lekke band...

Vandaag ff naar Newmarket gegaan (wijk van Auckland) en verder in het appartement gerelaxed! Morgen halen we de auto heel vroeg op en gaan we naar Rotorua om in thermaalbaden te badderen!!!

Zo dat was even de update!!! Weten we zelf achteraf ook nog waar we zijn geweest!!

Paar foto's! http://picasaweb.google.com/Veroniekm/ReisMetRowan#
Dikke kus!

• 17 Juli 2010 - 11:47

Mam:

ja!!!!!!!!! ik ben de eerste!! gaaf verhaal veroniek. ik 1 keer met adem in uitgelezen :)
    waar zijn de foto's???? jullie hebben er vast meer gemaakt?!
    zeker moeite met uploaden?
    ik snap het hoor. ik wacht in spanning af. de 3 die er op staan zijn weer heeeel mooi :)
    jullie hebben wel hele mooie stukjes wereld gezien hoor. ga zo door !!! dikke knuffels

• 17 Juli 2010 - 12:55

Ellen :

Hey Vero! Super leuk dat je zusje daar is en dat ze het zo naar haar zin heeft! Klinkt super vet een beetje cruisen! Geniet ervan! Ik ga nu Manons verjaardag vieren! Kusjes

• 17 Juli 2010 - 13:53

Van Veentjes:

Wat gaaf, wat jullie allemaal samen meemaken !! Geniet er nog maar eventjes lekker van... Maar doe wel voorzichtig, he.

Wij zijn druk bezig met inpakken, nog een paar nachtjes en dan gaan we richting Italië :)

Liefs: Marcel, Patricia, Isabelle & Zoë xx

• 17 Juli 2010 - 18:21

Lidy:

Verooo!

VET, VET, VET!

Ga lekker door met mooie tripjes maken! Heel veel plezier samen nog! Over een maand komt SANDER! JEEH! Snel weer skypen hoor, mis je!

X

• 18 Juli 2010 - 07:29

Lisa:

Ik ben zeer benieuwd naar de andere fotos:D
    ik denk dat ik dan erggggggggg jaloers wordt haha! superrr
    xx

• 18 Juli 2010 - 12:21

Ans Kemps:

Dear Vero and friends.Lovely to read all about good old NZ.Did you see me?In my mind I was there too.So wel knowen for me.Rotorua is also very nice! I love it.Make the most from your trips. Love to you all! Ans

• 19 Juli 2010 - 05:45

Mayo:

verooooo! supermooi verhaal, echt leuk dat roadtrippen. de foto's zijn ook mooi zeg, jullie gaan wel veel stranden af zo te lezen ;)
    geniet ervan! xxxxxxxxx

• 19 Juli 2010 - 13:15

Papa Gerard:

hallo,nou nou jullie nemen het er wel van zeg.
    slaap maar zo in al die vreemde hostels,slaap je dan onder een borstel s?
    grapje,wel mooi al die vogels en stranden.
    gezellig dat je zo goed kan vakantien samen.
    veel kussen papa gerar.

• 19 Juli 2010 - 18:02

Rietje En Willem:

groetjes van ons!!!

• 20 Juli 2010 - 14:32

Piet En Nel:

hoi veroniek en rowan, leuke vakantie hebben jullie zo samen zeg, heel veel gezien zo te lezen. dat pakken ze jullie alvast niet meer af.nog heel veel plezier met elkaar ,groetjes en een kus van ons.

• 22 Juli 2010 - 16:07

Marit:

Heerlijk heerlijk heerlijk! En nu: OP NAAR TONGA!!! Geniet ervan jullie! x

• 26 Juli 2010 - 16:35

Opa Oma Vd Windt:

lieve veroniek en rowan wij hebben je verslagen gelezen bij nel en piet. jullie hebben al heel wat meegemaakt.nog veel plezier samen.liefs opa en oma piet en nel.

• 26 Juli 2010 - 16:35

Opa Oma Vd Windt:

• 04 Augustus 2010 - 13:26

Jolanda:

Had al weer een hele tijd niet gelezen. Maar ben erg jaloers op de mooie ervaringen en herrinneringen die jullie opdoen! Super gaaf. Dat zijn nog eens reizen. Xxxxx

• 05 Augustus 2010 - 14:41

Jenn:

verooooo!!!!!
    Leuk leuk leuk verhaaltje:D

Ohhh lekker genieten zeg!!
    Ik ben jaloers...

Geniet er nog even van he.. en veeel plezier met sander straks.. wooeee duurt niet lang meer:D

• 05 Augustus 2010 - 14:42

Jenn Nog Een Keer:

wooww en die foto's zijn ook echt super mooi!!!:D

• 10 Augustus 2010 - 10:57

Piet En Nel:

hoi Veroniek,hartelijk gefeliciteerd met je vierentwintigste verjaardag. misschien maak je er zo ver weg ook een feestje van,we wensen je een gezellige dag toe.veel plezier en een kus van ons.

• 10 Augustus 2010 - 19:50

Inske:

Hoi Vero, alvast gefeliciteerd met je verjaardag! We vertrekken woensdagochtend met de camper richting Venetie om met de boot over te steken naar Griekenland. Nog veel plezier!!
Veroniek